Wednesday, July 29, 2009

Exam Mode + Fever

benda yg berlemak

15 minit, 10 minit, 5 minit pun jadilah.. Tapi 5 saat pun haram boleh dapat extra time dalam exam. Aku agak terkilan jawab test tadi sebab soalan dia sebijik macam tutorial dalam kelas. Sebijik! Memang aku spot soalan tu keluar sebab lecturer asyik bincang benda yang sama. Siap upload lagi dalam MMLS malam tadi pendapat philosopher yang takde dalam note dia. Aku pun pulunlah dua soalan tu hapal words by words tapi masa yang diberikan aku rasa memang tak sesuai langsung. Terkilan.. Satu soalan aku jawab complete, 3 page depan belakang dan satu lagi 3/4 kot, kotlah sebab 2 page jek. Tulisan first2 memang cam komputer masuk 15 min terakhir lagi sekali boleh jadi penyebab lecturer tu kena tekanan darah tinggi.huhu

Dalam main hall tadi aku dah start gigil2, nasib baik bawak sweater sebab sebelum exam tu aku ada kelas kul 8-10. Ni pun mungkin penyebab aku lambat tulis tadi. Terkilan lagi.. Aku dah rase cam aku nak start demam tadi. Tekak sakit plus badan pun panas. Tapi aku buat tak tahu jek sebab petang nanti aku ada kelas pukul 4-6. Jadi aku ingat kalau rasa panas lagi aku pergi klinik. Memang sahlah kan. Dalam kelas aku rase tekak cam terbakar, tak boleh nak cakap. Classmate tegur pun aku buat bahasa isyarat je, lantaklah. Dah tak tahan sangat, aku cabut pergi klinik dalam campus w/pun aku tak berapa suka dengan tempat tu. Aku prefer bawah rumah aku lagi sebab doc dia peramah & yang penting lagi murah.

bekalan buat dinner

Aku sembang-sembanglah ngan doc tu sekejap, pastu dia cakap kat aku jangan ponteng exam. Heck, sarcastic gila kot. Dia ingat aku buat-buat demam sebab nak dapat mc. Apelah, kalau aku nak mc dah lama aku jumpa dia before aku exam pagi tu. Jumaat ni aku exam lagi dan seboleh-bolehnya aku doa sangat aku sihat pastu boleh perah lagi otak aku yang tengah ting tong ni. By hook or by crook, aku nak attend exam tu w/pun dulu aku pernah down bila lecturer yang ajar subjek tu cakap only 50% of this class 'll pass. Ni lagi sorang.. Masalah betul.

Oh ya, aku nak cakap terima kasih banyak kat Aimuni. Hihi, awak baca ke blog saya ni. Bacekan, kan2.. Awak banyak tolong saya bagi tips-tips exam, pahamkan saya mcm mane nak jawab tutorial, pinjamkan past year Q's & wish good luck kat saya pagi tadi. Thanks a lot ey, doakan saya tau :D

babai.

7 comments:

pB said...

salam

insyaallah , akan berjaya


don't worry , kay

AimiSabri said...

oiittt mimo...
jgn dok pulun sgt..
jaga kesihatan tue...
posa dah nak dekat++raya pon dah nak dekat...
beh tu final pon dah nak dekat...

Minum air byk2..
jgn skip mkn..
mkn ikut masa...

take care...
=)

Nurul Aqila ( yg baik) said...

jage diri baik2 wei. dun push too hard otak tuh. dah2 pegi rehat.

:)

Hanif Amir said...

Ceh, dekat pembace tetap yang asyik dok komen nie takde pulak nak ucap terime kaseh. Double standard betol.

Hahaha! Tc yea!

syamimi azmira said...

pB:

wslm. Terima kasih :) harap-harapnya..

aimi:

hihi, rindu kat hng. Insyaallah. Doakan ceq.

thanks aimi. Hng pun sama. Jgn penat sgt keje. Jaga diri bek2 :D

aj:

wei, sori xdpt reply msg ko. Pale aku ting tong ms tu.huhu.. azah ckp ko ada on9 tp aku kuar ms tu. nnt kte sembang ey bile aku dah sihat. sbr wei dgn kerenah bdk2 tu. anggap jelah dorng comel :P

hanif:

hahaha..yelah, terima kasih byk2. tQ :)

mommy said...

salam..
dah sihat ke?? take care

syamimi azmira said...

wslm. Alhamdulillah, dah sihat sikit. Thanks maya :) Enjoy ur holiday.