Friday, December 12, 2008

Ceritera sekitar Zulhijjah

Salam semua,

FuhhhHhhH......! Jap nak tiup habuk, buang sawang2 n taik cicak kat blog ni dulu. Huhu... Da lama tak menjengah blog saya ni. Nak kata busy tak lawanlah kesibukan Obama. Tapi kurang mood sikit nak berblogging ni sebenarnya.

Sebelum tuh, saya nak ucapkan . . .


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Maaf, agak terlewat sedikit untuk ucapan Salam Idul Adha. Rakan-rakan yang ucapkan pun tempoh hari, saya terlambat balas. Tak tahu kenapa sekarang ni rasa macam nak menyendiri. Ym pun dah jarang on9. Time for MUHASABAH. Sudah lama saya tak membaca. Membaca yang saya maksudkan seperti menelusuri karya-karya penggiat sastera yang diminati, yang mana saya mesti baca setiap hari seperti dulu. Karya yang harus saya beli sekurang-kurangnya 2 buah setiap bulan. Sekarang ni sudah ada 3 buku yang tertangguh. Bila nak bukak, rasa malas itu datang. Saya tahu sifat itu tidak 'sihat'. Bila kurang pembacaan, pemikiran jadi lesu. Saya akuinya. Tapi, saya takkan mengalah. Cuba yang terbaik. Membaca bukan sekadar persiapan di medan peperiksaan.

Kita tutup kisah itu dahulu. Kalau cakap banyak pun tak guna jugak jika tiada progress. Saya nak ceritakan sedikit kisah-kisah yang berlaku di sekeliling saya. Terlebih dahulu saya nak ucapkan takziah kepada mangsa tanah runtuh di Bukit Antarabangsa baru-baru ini. Dan tak lupa juga tahniah kepada para jemaah Haji yang selamat melaksanakan rukun yang kelima itu. Moga mendapat Haji yang Mabrur.

[tak de mood lah plak. Nnt smbunglah ye. Hahaha....! Jgn mare. =p]

2 comments:

yani_worldpeace said...

Saya pun dah jarang membaca, paling-paling baca berita online je, dan novel etc...pernah jugak try nak baca cerita Harry Porter tu, sampai sudah tak bukak-bukak lagi. Tebal pulak tu...Cepat je ngantuknya...huhu

syamimi azmira said...

Malas ni kalau dilayan sangat akan memakan diri sendiri jugak. Terutama malas membaca tu dah datang. Sebab tu, kalau dah membaca sedaya-upaya kena rasa enjoy dengan apa yang kita buat supaya habit tu tak terhenti akibat dari sifat malas. Hehe....=p

Ketebalan buku jugak kdg2 menjadi faktor. Saya tak nafikan. :P