Monday, January 26, 2009

Sambungan Minggu ke-2 Cuti

Khamis lepas, saya sekali lagi ke Midvalley Megamall bersama ****** . Kebetulan hari tersebut diadakan Festival Pembangunan Ekonomi Islam anjuran YaPEIM di exhibition center. Jadi kami mengambil masa yang agak lama di situ berbanding merayau di shopping complex. Bukan apa, minggu lepas saya sudah pergi dengan Atira, jadi minggu ni rasanya tiada apa yang hendak dibeli dan hanya menemankan ****** sahaja.


Kebanyakan booth di situ menjual barangan buatan tempatan & dibuat oleh orang Islam. Tak kurang juga terdapat pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO), Majlis Kehakiman Syariah, Takaful Nasional, Pusat Zakat & Wakaf, Maiwp, Bank Negara dsb mengadakan pameran di festival tersebut.

Cikgu Jefri (main violin) - bekas guru violin saya semasa di Tunas Budaya, Shah Alam

Selain itu, terdapat beberapa syarikat penerbitan buku seperti Dawama, Yayasan Restu (mencetak al-Quran) dll turut serta dengan menjual buku-buku yang lebih murah harganya berbanding di luar sana. Saya sempat grab 3 buah buku. Antaranya Manikam Kalbu (susah jumpa di luar sana), Bedar Sukma Bisu (untuk koleksi - sudah dibaca) dan Pemikiran Hamka yang disunting oleh Sidek Baba. Hanya 1 sahaja karya Hamka yang saya ada sebelum ini iaitu Di Bawah Lindungan Kaabah yang dibeli semasa ke Pesta Buku lama dahulu. Saya pernah juga membelek Tafsir al-Azhar (Hamka) kepunyaan kak Zakiah dan ianya agak menarik untuk dijadikan bahan rujukan. Sambil jalan-jalan dari satu booth ke booth yang lain, saya jumpa pula booth yang menjual buku-buku terbitan PTS. So, saya cari buku karya Pak Latip yang terbaru untuk adik iaitu Kisah Umar al-Khattab. Sultan Muhammad Fatih masih belum di'jumpai' buat masa ini.

Kami pulang dalam pukul 4.30 ptg selepas merayau-rayau di festival itu lebih kurang 3 jam dan menemani ****** membeli barangnya. Hari Jumaat pula saya hanya lepak-lepak di rumah, tengok cd korea dengan mama, main susun-susun buku di rak & himpun magazines lama dalam basket, kemas cd2 lama, dan macam-macam lagi. Kebanyakannya lebih kepada mengemas.huhu. (^-^)

Hari Sabtu pula saya ke rumah jiran untuk menghadiri majlis kesyukuran sempena cucunya yang selamat menjalani pembedahan saluran perkumuhan. Petangnya, saya & family ke Midvalley (ye, sekali lagi =p) sebab mama nak pergi ke festival yang saya pergi tempoh hari. Kali ni, kami hanya pergi ke festival tersebut dan tidak merayau-rayau ke shoplot lain sebab malamnya mama nak dinner di Juara Tomyam, Kg.Baru K.L. So, lepas solat maghrib di Midvalley kami terus ke Rest tersebut dan pulang ke rumah lebih kurang jam 11 malam.

Semalam saya hanya lepak-lepak sahaja di rumah, masak, makan-makan, marathon cerita korea dengan mama dll. Pagi tadi, saya tolong mama mencantas pohon Heliconia yang sudah tumbuh meliar di belakang rumah. Sebenarnya saya kurang minat bab-bab menanam pokok, tetapi selepas dikerah jadi paksa rela lah akhirnya. Takpe, gain for pahala. hehe
Hari ni sudah masuk minggu terakhir cuti. Esok, insyaAllah saya ke rumah T-rex [cik Dino ni baru balik dari Perlis -DT-] sebab nak 'copy' & 'paste' movienya ke dalam laptop saya. Cuti masih berbaki, jadi punya waktu lagi untuk bersuka-ria. Kekekeke.

Okei. Sampai di sini sahaja. See u soon (",)

Hugs & kisses

Syamimi Azmira

1 comment:

Zakiah Zazli said...
This comment has been removed by a blog administrator.