Sunday, March 1, 2009

hoOhoO

lama dah tak updatekan.busy sikit kebelakangan ni. Boleh dikatakan tiap-tiap malam saya MIA. Mission tu perlulah dirahsiakan demi kesejahteraan umat sejagat. Semalam saya dengan Aqi lepak-lepak kat SRC. Sekali lagi Mission utama kami dirahsiakan. Solid 4 jam kitaorang dekat sana. Pukul 1.30 pagi, kami dah surrender dan kemas-kemas barang untuk meneruskan mission yang ke-2. 2nd mission ni berlaku kat Petronas BBU.Oh, tidak perlu inform disini. Bahaya2.

Seterusnya, sampai di EP Aqi telah lupa jalan pulang ke tempat asalnya. So, kami pun decide untuk menjalankan 3rd mission.Oho. Yang ini lagi mencabar. Menentukan riwayat hidup sesuatu benda dan finally kami berjaya. Credit buat Aqi. Banyak jugak cabaran yang kami tempuh. Yang paling utama, saya & Aqi tidak dapat tidur semalaman.huh. Bukan salah saya. Si Aqi yang takut tidur satu katil dengan saya. Dia cakap fobia. No offence.

Mission yang ke-4, saya, Aqi & Amy dah berjanji untuk panjat gunung. ye, gunung. Saya cakap bukit tapi Aqi tetap dengan pendirian. GUNUNG! So, kami ber3 dengan semangat MMU Commonwealth [tak sampai Olimpik lg] melakukan warmup di MMU Main Field sebelum mendaki GUNUNG. Memula Amy cuak nak daki GUNUNG sebab hari mendung, tapi saya & Aqi cuba meniupkan semangat Amy untuk meneruskan misi yang ke 4 ini. Untuk pengetahuan pembaca, saya & Aqi tidak tidur langsung sebelum pergi hiking. Pukul 6 pagi, Aqi sudah sibuk suruh call Amy ajak pergi hiking. Saya cuba mewaraskan Aqi bahawasanya beruk2 di gunung itu akan bengkak kalenjar pituitarinya apabila melihat kami di sana pagi2 buta ini.Huh.

Lepas misi yang ke4 itu [tidak mencapai piawaian], kami breakfast di KS. Secara tidak dirancang misi ke-5 berlaku dengan sendirinya. Pagi-pagi buta, saya & Aqi sudah menjadi stalker Ust Najib. Dari jauh, kami sudah dapat merasakan aura Ust. Si Aqi apa lagi. Nampak Ust terus lambai2. Huh. Malu sekejap. Kawan sape la ni. Saya? oh.mestilah tegur. Result kuiz belum keluar lagi. Saya pun sapalah صباح الخير dan ustaz dengan sengihan seperti biasa menjawab صباح النور .

Misi stalker belum habis lagi. Bila Ust balik je, kami terus usha Ust makan apa. Teh tarik. Suku je Ust minum. Jadi saya pun suruh si Aqi minum 3/4 air ustaz yang tinggal. Bukan susah macam makan scorpian dalam Faktor Takut tu. Siap cakap lagi. Minum sisa orang berilmu takpe. Dapat berkat nanti. Mane tau dapat A+ Bahasa Arab.Heheh. [hish, jangan ikut.Gurauan dipagi buta]. Dah habis bersarapan, kami balik ke EP melengkapkan mission ke3 sebab tiba-tiba timbul prob. Haish. So, saya & Aqi angkut segala peralatan untuk turun ke bawah rumah dan cuba settlekan di situ. Fuh. Masih tak cure. Finally, si Aqi bawak sume peralatan masuk ke campus dan menyiapkan disana. Wengweng. MISSION ACCOMPLISHED!

Aqi, thanks tau!

4 comments:

Unknown said...

siot jek budak nih..haha

syamimi azmira said...

aha. Pakcik angkat ko kim slm. Tadi dia interkom aku ;p

say to easy=) said...

pe nieh usha2 ustaz najib..hahaha

syamimi azmira said...

ahahaha.

jeles nmpk. nak join? Jom :D