Thursday, May 21, 2009

Omma, Appa, Unnie

Saya dalam dilema sekarang ni. Tak tahu nak pilih mana satu. Puas buat survey2 dan berkenan dekat yang satu ni dah lamalah jugak, tapi ada pulak 'cik madonna' tu pakai. Nak kate sama secara absolute, tak. Model lain. Tapi brand sama. Problem jugak nih. Saya ada berbincang dengan beberapa consultant yang 'diiktiraf'. Beli yang biasa2 jek then beli iPod.Haha. Faham2 jek. MP3 saya dah lama rosak. Suruh baba hantar repair berkurun-kurun tapi terletak je dekat atas meja tulis tu. Punah harapan. Mama pulak cakap beli je yang baru. Hoho. Bukan murah beli MP3 tuh dulu. Walaupun bukan duit saya, tapi sayanglah jugak. Lepas ni tak nak beli brand Samsung dah.

Dah lama saya 'aim' yang atas ni coz camera dia ala2 DSLR, kot. Lagipun saya memang minat Sony sebab sound system dia best. Tapi disebabkan 'cik madonna' dah rembat En.SE, saya terpaksa mengalah.Haih!

Blackberry pun pernah menjadi idaman saya tapi tak diwar-warkan dekat sesiapa. Saya minat dekat En.B ni since baca novel The Undomestic Goddess. Semua kerja akan menjadi mudah & pantas bila En.B ada di sisi. Tapi design dia pulak saya kurang berkenan, gemuk semacam.hmm..

Saya pernah 'main2' benda nih guna maksu saya punya. Baba cakap rugi ucu (adik mama) tak beli di Qatar mase dia ke Dubai aritu. iPhone dekat UAE is much2 cheaper then M'sia. My bro balik M'sia arituh pun ade bwk En.I ni & kat UK for sure lagi murah. Ratus jek. (dlm Pound.huhu. Kena tipu :P) Kalau convert Rm, riban jugak. Nak lagi murahh kena pergi State yakni negara kelahiran En.I. Tapi tambang je dah boleh beli 2 ketul En.I nih ^^.

Saya pernah test mama cakap nak beli En.I. Huhu.. Mama bagi. Tapi saya taknak lah coz nanti main je lebey. Sebab boleh dikatakan En.I is all in one. Nak2 penggunaan utube dia mantap. Huhu. Tak belajar pulak nanti. Kalau korang ada suggestion which one is better, help me k!
...
.....

Semalam saya tidur pukul 3 lebih & bangun pukul 5pg sebab tak boleh tidur. 2 mug of Indocafe, mana taknya. Bangun2 tuh tengok azah tak tidur lagi. Dengar dia bercakap dalam hp. Then, amik wudhu' , solat ape2 yang patut. Sambil tunggu azan subuh tu saya download dulu cerita yang best2 di utube. Laju ok! Huhu. Lepas subuh, tiba2 pulak rasa macam nak tukar layout blog ni. Dah bosan yang dulu punya. Tengah edit2 gambar yg huduh kat header tuh (sy mmg worse edit gmbr :[ ), baba tiba2 buzz. Mak aiih. Invi pulak tuh.

buzz
mohd ridzuan: Morning kak!!
SyAmImI AzMiRa: Morning!
mohd ridzuan: Pagi2 bangun dah online. Tak study ke?
SyAmImI AzMiRa: Tengah relax2. Jap lagilah study.
mohd ridzuan: Dah breakfast? Mama buat pancake.Sedap...
SyAmImI AzMiRa: haha. Jap lagilah akak breakfast. Mama buat ape?
mohd ridzuan: (terus tak jawab2)

haish. Boleh pulak invi terus. Suspicious betul. Tak tahulah pulak kalau adik ym guna id baba. Tapi kalau adik, takkan bangun pepagi camtuh. Pelik2~~

Pukul 11 saya col mama pulak. Hehe.Routine! Mama cakap apesal saya tukar layout. Cis, cepat betul Pn.Z nih bukak blog ai.

Pn.Z: Mama suka yang dulu lagi.
Anak perempuan Pn.Z: Ala ma, dah bosan. Sampai takde idea nak tulis ape. Kena ada refreshment.
Pn.Z: Mama tengok blog org lain elok je gambar(header) yg sama.
Anak perempuan Pn.Z: Tuh org lain... huhu. (igt dpt pujian *sigh)
Pn.Z: Mama buat pancake arini. Tapi bukan macam yg Darul(my bro) buat.
Anak perempuan Pn.Z:
(dlm ati, ye tahu!) Haa..ni mesti Doraemon punye makanan.
Pn.Z: betul2. Yang akak selalu beli kat La boheme tulah. (hish...bocor rahsia ;p). Tapi mama mkn dgn lemon & gula. Sedaappp...
Anak perempuan Pn.Z: Dlm ati..Grrr.. (asal lah mak ayah aku nih suke jeleskan aku dgn makann)


...

Malam tadi saya hantar mesej dekat both of them (mama & baba). Bagitahu nak beli hp biasa2 & iPod. Lepas tuh, baba terus col. Hehe. Dapat persetujuan! Mama, xreply2.Dah tidur rupenya. Pagi tadi col mama pulak. Ade ke patut ingat saya dah beli hp & iPod tuh. Saya cakap, semua tuh cuma perancangan. Huhu.. Tapi mama tak setuju sgt saya beli iPod, maybe takut saya main2 kot. Mama suh saya beli hp secpt yg mungkin sbb dah menyampah dengan hp sy nih.Haha... boleh pulak..Sem nih, memang baba & mama suh saya tukar hp. Puas survey ke Mines, Plaza Alam Sentral, Plaza Masalam & beberapa tempat lagi. Tapi kureng berkenan.. Yang baba pulak suruh saya beli yg ber3G. Ceh, sophisticated pulak. Mama pulak kureng suggestkan yang ber'slide'. Fenin ok! Nanti2 lah saye fikir.

...

Then, tadi baru mesej baba. Haha. Saje kacau dorang sebenarnya. Saya bagitahu tak jadilah nak beli iPod Nano. Gemuk semacam. hahaha.. Lepas tuh baba reply : Akak dah tak betul ke? Tak setadi? Saya jawab: Haha. Jap lagilah. Ngantuk. Nak tidur dulu. Mama pulak baru reply ni:

tQ. (suspicious tq sebab ape, but sy anggap tq sebab tak jadi beli iPod, kot). Mama dah mulakan pengembaraan menuju ke destinasi, mencari bulan sebab nak tahu cerita bulan. Kau laksana bulan.hohoi..

alamak2!terkesima sekejap! Silap no kot.Tapi mustahil silap. Adekah sy silap beli buku masa kat bookfair arituh..Tapi bila refresh balik..takde rasenya buku bertajuk bulan. Hish, bermetafora pulak Pn.Z ni. Mama2~~ :D

p/s: haha.tak tahu pulak roh Aristotle a.k.a pikachu boleh melompat2 ke dlm bdn org laen.

4 comments:

Unknown said...

simptom pikachu bukan bende remeh do, ini keratikal. btw, apekahh plan kite nk dptkan ipod jadik ke tak nih?

ishh ko jgn runsingkan aku. haha study x habes, nk beli mcm2 lak. hepp!!

syamimi azmira said...

Tulah.Nnt aku kena wat report kat kementerian Kesihatan jeju island,mesia.

XD

Jadi. Tapi Nano punye pattern mcm gula2 nano. Tau kan?Cari yg function dia best sket.Td aku google. Gemuk semcm & tak berkadar terus dgn ketinggian. haha.

Anonymous said...

From mama:-
klau nak pilih aje... jgn segan2.......malu2 kucingla pulak....
XOXO

syamimi azmira said...

hahaha. Alhamdulillah! takdelah ma. Biase2 aje. Banyak benda kena pk lagi. Eh, xjadilah pulak nak iPod.Akak dah survey 'sony player' dgn kwn.Huhu.Huhu. ;P