Sunday, April 11, 2010

pesta buku yang 'retrospective'.

Pesta buku kali ni walaupun agak banyak booth dibuka berbanding tahun lepas tapi saya lebih prefer pesta buku yang sebelumnya. Saya rasa lebih senang nak cari buku sebab dah get used dengan beberapa booth/publisher yang wajib singgah setiap tahun. Tetapi tahun ni kedudukannya sedikit berbeza dan terpaksa jalan jauh sebab ada yang bukak booth di seberang sungai. Jadinya, ada buku yang telah dilistkan tetapi tak dapat dibeli sebab tak jumpa booth yang biasa pergi. Saya ada menanyakan dengan usher yang bertugas tetapi mereka sendiri tidak tahu kedudukan publisher dengan tepat. Perkara yang amat menyedihkan..

novel sastera yang dapat dibeli dan Alhamdulillah dapat berjumpa dengan penulisnya


mendekatkan penulis dan pembaca

Jumlah buku yang saya beli tahun ni agak kurang berbanding tahun lepas tetapi tetap puas hati sebab buku yang ditarget sudah berada dalam genggaman dan juga dapat berjumpa dengan beberapa orang penulis dan sasterawan negara ke 10 iaitu Dato' Dr Anwar Ridhwan.

Antara buku yang dibeli:

- Mengemudi Bahtera Perubahan Minda - Dr. Asri Zainal Abidin
- Buku-buku di atas.
- Imam Maliki - Abdul Latip Talib
- Beberapa buku yang dikirim oleh kawan
- Malaysia Legal System - Wan Arfah Hamzah

Beberapa buku yang tak dapat dibeli:

- Hadiah Sastera 2009 daripada utusan publication (tak keluar lagi)
- Murabbi Cinta & Secangkir Teh Pengubat Letih - Ust Hasrizal (saya tak jumpa booth dia, silap diri sendiri sebab tak check awal-awal dekat blog ust publisher mana yang keluarkan buku. Rupa-rupanya Galeri Ilmu...)
- Beberapa akta.

Sebelum pulang ke Melaka singgah sekejap di low yat plaza sebab saya nak cari external. Laptop sudah berat dengan movie dan doramas eh lecture notes yang banyak!

warna dia cun [pink & ada lovelove] dan harga pun nice sebab mr.n ikut & dia boleh deal dengan awek cina tu in mandarin. Best bawak mr.n ni shopping especially kalau nak pergi petaling street.muahahaha!

Jumpa lagi tahun depan.

1 comment:

Zaitun said...

Wah...kalau gitu bolehlah mama pinjam mr.n (deal harga)sebab mama kan suka shopping he3...