Thursday, August 12, 2010

Ramadhan Kareem♥

tak tahu nak mula dari mana. Yang pasti badan rasa macam kurang sihat, nak demam pun ada tapi tolonglah jangan. Saya nak berpuasa, terawih, minggu depan ada presentation dan test untuk criminal law. Belum masuk dengan lambakan assignment. sigh

semalam masa terawih tiba-tiba rasa sesak nafas & semput. Dan perasaan takut mati tu tiba-tiba menggunung. Serius. Masa solat boleh terasa kerdilnya saya sebab banyak dosa yang saya lakukan. Terlampau banyak. Dengan Allah, parents, diri sendiri & orang sekeliling. Kalau ditarik nyawa semalam saya tak tahulah neraka mana saya akan dihumban tetapi Alhamdulillah, sedikit kesedaran sudah ada. Mungkin dengan cara itu saya didekatkan dengan Dia.

pagi ini saya ke law library disebabkan kelas cancel on the spot. Dapatlah revise sedikit untuk subjek criminal. Semakin saya go into deeply semakin banyak yang saya blur. End up tutup buku & pergi bilik mr.jeong untuk check result mooting. Dan Alhamdulillah saya past :DDDD Unexpected sebenarnya sebab sir kata ramai yang fail & saya selalu skip kelas dia.hihi Lepas ni kena work harder for final, amin.

lepas dapat result terus call mama & bagitahu this good news. She was so happy and said no more complaining on this subject ;D Then, i went to cimb to check my balance & i was shocked when the amount appeared less than what it supposedly had. I checked it twice before informed at the counter and she asked to make police report but there's no guarantee to have the money back.

Benda ni pernah terjadi pada kawan saya & dia hilang Rm700. Buat police report, check cctv tapi tak dapat kesan & of course tak dapat duit. Saya minta kakak counter check bila that rascal withdrew my money. She said it was 2 August, the day i sat for my mooting exam at 8.30pm. Damn, saya kat rumah masa tu sebab too tired after finishing that exam. Then, saya tanya balik dia hacked my cimbclick ke but she said it cashed out through the atm machine. Who on earth did that?!

Nak harapkan duit dapat balik memang tipislah peluangnya kan. tapi for that rascal u've to know there's no shortcut to earn the money & we've to workhard for it. And if u proceed on what u do now, u'll suffered!

No comments: