Thursday, October 16, 2008

Erti Sebuah Perjuangan

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

“Berdakwah itu memberi, membaca itu mencari.
Jangan sibuk memberi, sebelum sibuk mencari”,


Saya cuba memahami apa yang dikatakan ayat di atas.
Semakin ligat otak saya berfikir, semakin jauh dari pemahaman.
Cukup sekadar saya faham dari segi zahir.
Saya menyetujuinya.
Dari beberapa aspek dan kondisi.
(",)

Liberal.
Kadang saya selesa dengan zon itu.
Taksub.
Membuatkan saya menjauh dan takut.
Itu saya.
Saya yang hanya biasa-biasa.

p/s: Baru beli CSI NY season 4. Nak marathon start sem 2. The Kite Runner, i'd just ordered from the DVD shop. It sold out. Awesome!
p/s/s: Got 3 books need to finish up. Salju Sakinah, Tawassul & Tawarikh Cinta. Here we go. (^~^)
p/s/s/s: Mid Valley Megamall, IOI Mall, Cherating, Kemaman and Kuala Terengganu. InsyaAllah. Bon Voyage ^^.

No comments: